Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Crazy about that beautiful dress

Idag har vart helt nice måste jag säga. Vaknade runt halv nio - för att snooza i en timme - bredvid min underbara pojkvän. Vi stack till Varberg där vi uträttade några ärenden innan vi begav oss hem igen.


Jag har varit ganska deprimerande över en supersnygg klänning jag hittade på ett av alla H&M i Malmö som inte fanns i min storlek - varken i Malmö, Varberg eller i Halmstad! Inte ens på nätet! Jocke kom med iden om att om jag köper den som är en storlek för liten så kan någon sprätta upp och sy ihop igen så att den blir lite större där den ska vara. Ringde genast till mamma och kollade om detta gick att göra. Nej, det skulle vara svårt då dessa klänningar tydligen hade små sömmar. Några timmar senare hittar jag en storlek större på nätet och ringer genast mamma - desperat som jag är - och undrar om man kan sy in klänningen istället. Ja visst! Beställde den direkt! Nu hoppas jag verkligen att den hinner komma innan nyår då jag tänkt använda den, lagom så att någon kan hjälpa mig att sy in den.
Igår beställde jag en kavaj, oxå från H&M. En som jag hade hoppts kunna ha tillsammans med denna klänningen men tyvärr finns inte den i lager så jag kommer inte få den förrän första veckan nästa år. Synd faktiskt. Skulle passa så snyggt tillsammans. Så nu måste jag hitta någon annan kavaj/kofta att ha över klänningen så att man inte fryser ihjäl alldeles!
(Se bild nedan på klänning och kavaj!)
Så jag är nöjd. Bara ett par snygga leggins/stumpbyxor till detta och det kommer bli hur bra som helst. Planer inför nyår är dock inte satta. Har två ställen som min pojk vill tillbringa på nu, jag är var han än är så det är upp till honom vart vi hamnar. Mig kvittar det lixom.
Förutom allt detta. Så har det snöat hur mkt som helst idag. Jag och Jocke startade vår resa till Varberg kvart över 10 för att säkert hinna i snöovädret till kl 11 då Jocke skulle infinna sig på ett möte. Resan som brukar ta 20-30 min tog nästan 45 minuter exakt. 60-70 km/h på motorvägen. Hem vet jag inte hur lång tid det tog. Kolla inte på klockan. Lite snabbare kanske. Typ 30-40 min?
På lördag bär det av till Varberg igen. Denna gången ska jag och Jockes (pojkvän) kompisar (varav en av dom fyller 18 år) spela "fylle"Bowling.
Nä nu ska jag sluta tjata ^^. Ska byta header till något mer passande. Hoppas att förra årets header passar er bra. För just nu orkar jag inte göra någon ny. Får jag orken och tiden att räcka till så självklart kommer jag göra en ny. Men för tillfället får ni nöja er med denna :). Snöblöta kramar till er alla :)
Idag har vart helt nice måste jag säga. Vaknade runt halv nio - för att snooza i en timme - bredvid min underbara pojkvän. Vi stack till Varberg där vi uträttade några ärenden innan vi begav oss hem igen.
.
Jag har varit ganska deprimerande över en supersnygg klänning jag hittade på ett av alla H&M i Malmö som inte fanns i min storlek - varken i Malmö, Varberg eller i Halmstad! Inte ens på nätet! Jocke kom med iden om att om jag köper den som är en storlek för liten så kan någon sprätta upp och sy ihop igen så att den blir lite större där den ska vara. Ringde genast till mamma och kollade om detta gick att göra. Nej, det skulle vara svårt då dessa klänningar tydligen hade små sömmar. Några timmar senare hittar jag en storlek större på nätet och ringer genast mamma - desperat som jag är - och undrar om man kan sy in klänningen istället. Ja visst! Beställde den direkt! Nu hoppas jag verkligen att den hinner komma innan nyår då jag tänkt använda den, lagom så att någon kan hjälpa mig att sy in den.
.
Igår beställde jag en kavaj, oxå från H&M. En som jag hade hoppts kunna ha tillsammans med denna klänningen men tyvärr finns inte den i lager så jag kommer inte få den förrän första veckan nästa år. Synd faktiskt. Skulle passa så snyggt tillsammans. Så nu måste jag hitta någon annan kavaj/kofta att ha över klänningen så att man inte fryser ihjäl alldeles!
(Se bild nedan på klänning och kavaj!)
.
Så jag är nöjd. Bara ett par snygga leggins/stumpbyxor till detta och det kommer bli hur bra som helst. Planer inför nyår är dock inte satta. Har två ställen som min pojk vill tillbringa på nu, jag är var han än är så det är upp till honom vart vi hamnar. Mig kvittar det lixom.
.
Förutom allt detta. Så har det snöat hur mkt som helst idag. Jag och Jocke startade vår resa till Varberg kvart över 10 för att säkert hinna i snöovädret till kl 11 då Jocke skulle infinna sig på ett möte. Resan som brukar ta 20-30 min tog nästan 45 minuter exakt. 60-70 km/h på motorvägen. Hem vet jag inte hur lång tid det tog. Kolla inte på klockan. Lite snabbare kanske. Typ 30-40 min?
.
På lördag bär det av till Varberg igen. Denna gången ska jag och Jockes (pojkvän) kompisar (varav en av dom fyller 18 år) spela "fylle"Bowling.
.
Nä nu ska jag sluta tjata ^^. Ska ta mig tid och ork innan söndag kväll att göra mig en ny header som är mer passande för denna årstiden. Men jag hoppas ni kan stå ut med att se den som jag har nu några dagar till ;). Snöblöta kramar till er alla :)
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0