Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Hata Tisdagar(!) Hata Tisdagar(!)

Jag vet inte vad jag ska ta mig till tisdagar längre. Går från 08.00 - 17.00 !! Det är inte alls kul! Det kanske är 3-4 gånger fram till det att kursen och terminen är slut som vi ska sluta en timme tidigare. Kursen jag snackar om är matte, som ligger som sista lektion på tisdagar. Jag pallar knappt 1 timme matte. Men nu ska jag ha 1 timme och 20 minuter direkt på måndagsmorgonen och 2 timmar och 20 minuter på tisdagseftermiddagarna ?!

Gissa vem som kommer vara tjurig och grinig som en varg varje tisdag?!
Rätt gissat, det är ju självklart jag.


Slutar iaf tidigare på måndagar och så börjar jag senare på fredagar. Känns iaf någorlunda bra. Haha, när jag var 2/3 delar hemma (gick hem från skolan idag) åkte en av grannana förbi. Bromsade och backade emot mig. Jag, som inte visste vem det var, trodde det var någon som behövde fråga om vägen. Men icke sa nicke. Det var min kära goa granne som undrade om jag ville ha skjuts hem. Han gjorde mig dag. Fingrarna frös som in i norden vid det laget. Förutom det så har dagen gått ganska så mycket neråt. Massa läxor (varav två matteläxor) fick man med sig hem. Känns verkligen som om sista terminen är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0