Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Julafton, Juldagen och Nyår! (bilder)

Sitter äntligen på bibblan! Äntligen har jag nät på min dator! Nu kan jag visa bilder om mitt jullov.


Här kommer juldagen, som tillbringades tillsammans med "tjocka släkten". Vilket innebär, jag och mina fem kusiner plus våra föräldrar (fem st). Och då har jag självklart inte räknat med de andra släktmedlemarna som inte firar jul med oss ^^


Detta är minstingen i släkten x) Det är hon och jag som är småttingarna! Haha, och ändå är hon snart 18.
Men som vanligt höll vi ihop och pratade/spelade spel medan de andra satt och tjöta.


Tomten kom trotts att han sagt att han skulle till något annat hus iår. Men han kom iaf, och jag fick två böcker av honom :) En snäll tomte. Han visste vad jag hade önskat mig :)


Alla ville fota tomten. Och det ville min kusin (som tog min kamera) understyka med att ta kort på det. De blev lite arga på att han stod bakom tomten och var i vägen x) Stackars pojk. Men jag tycker ändå att det var en bra ide att ta kort på att alla tar kort x)


Jag och min Kusin! Jag får bjuda på denna. Jag var inte beredd på att jag skulle få paket just då. Helt plötsligt sa han "God Jul Sara..". Jag tror det är här jag håller på att resa mig för att tacka och ta emot..


Kusinskaran :D
(Sen är vi ju två till kusiner, som inte brukar fira jul med oss..)


Sen var det julklappsleken som gällde. Jag roffade åt mig två spel, ett sånt där kubspel och nått spel med en kula som man ska föra i en bana utan att hamna i ett hål. Ni vet säkert vad jag menar, men jag kan inte förklara bättre då jag inte vet vad de heter x)


Självklart stod jag och min kusin för musikunderhållningen detta året oxå. Fast vi hade en konkurrent, nån känd artist som en kusin hade fått på DVD skiva. Fast vi sjöng ändå :).

 


 



På självaste juldagen åkte jag, pappa och Marika upp till Borås och firade jul med Marikas barn och barnbarn. Alltid lika kul att träffa allihopa.


Julgranen med alla paketen. Plus mina fötter X)


Den söta flickan till höger i bild fick en Hello Kitty showergel, eller nått sånt i julklapp. Hon kunde inte få upp locket och frågade mig om jag kunde det. Efter lite trixande och fixande få åkte huvudet av och man kunde känna doften av sånt där godistuggumi.. eller vad man nu kan säga.


Söta flickan fick även ett "Börja läsa" eller vad det hette. Det är ett spel som jag hade när jag var liten. Fast denna hade en annan färg på kartongen. Jag och den andra tjejen hjälpte till att stava orden rätt. Söta flickan stavade och gissade och vi sa om det var rätt eller fel. Bara fem år gammal och hon är hur smart och duktig som helst! Hon kommer gå långt, det slår jag vad om!


Sen blev det julklappsleken (igen). Denna gången roffade jag åt mig en väska (som jag själv hade tagit med) och ett spa-kit :)

 


 

 

 

 

 

På nyårsafton var jag och min pöjk i Vessigebro tillsammans med Eleonor och massa andra som jag knappt minns namnen på.. (några minns jag men inte alla).


Ölspelet spelades, och som tur var fick man dricka annat än öl. Tyvärr tog min cider slut efter bara några drag så jag fick ta mig an några öl iaf :/. Detta är iaf Rickard och Julia som får göra upp i armbrytning om vem som ska få dricka fem öl/cider (klunkar).


Haha, don't ask. Jag vet inte vad det är för bild. Lägger dock ut den ändå. Detta är jag och en annan Sarah (Sara med h ;)

Jaa... detta är då oxå en sån där bild som jag inte vet varför jag lägger ut. Gör det kanske för skoj skull ? Anyway, här sitter vi och snackar för att få tiden att gå. Klockan ska strax slå 00.00 (om någon halvtimme ungefär) om jag inte minns helt fel x) Det kan ha vart efter tolvslaget med!


Under kvällen blev det många kramar och kyssar :)


Jag är faktiskt stolt. Den första bilden jag tog på fyrverkerier - ever - och den blev så här (bilden ovan). Haha, som jag och Eleonor skrek i glädje när vi såg resultatet XD.


Lite mer fyrverkerier :)


Massa fyrverkerier. Inte så många som jag är van vid, men ändå en hel del fick man se på himmeln den natten :)


Avslutar med en attraktiv bild på två något påverkade tjejer som man inte ska nämna vid namn.
Haha.


Kommentarer
Postat av: Eleonor

BLÅTT SKA DET VA'! :D

2010-01-15 @ 17:37:49
URL: http://www.peleonor.wordpress.com
Postat av: Eleonor

Haha! sista bilden är iaf kärlek! :)<3

2010-01-17 @ 23:21:15
URL: http://www.peleonor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0