Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Läkare utan gränser (OBS! Varnar för starka bilder!)

Har hållt på lite med Läkare utan gränser i skolan, jag och några andra. Idag satt jag och en annan i samma grupp som mig och kollade på bilder på googel för att se om vi kunde hitta någon reklam för Läkare utan gränser i Haiti. Tyvärr gjorde vi inte det men hittade andra .. hemska bilder. (alla bilder är tagna från google)
OBS! Varnar känsliga läsare!!
Venecia Lonis, 4, who suffers from malnutrition, is weighed at the Doctors Without Borders hospital in Port-au-Prince, Wednesday, Nov. 19, 2008. Aid workers fear hunger is worsening in rural Haiti after at least 26 children died of conditions exacerbated by a lack of nutrition, raising concerns that a grave food crisis may be brewing following four devastating tropical storms. (Photo credit AP Photo/Ramon Espinosa)


A child receiving treatment against malaria in an intensive care unit of MSF. Her condition was aggravated by the ingestion of herbs that has given him a traditional doctor. This case is far from unique, says Monica Thallinger, a pediatrician working for MSF.


A boy suffering from severe malnutrition is treated at the Medecins Sans Frontieres centre at Maradi.

Det finns många fler bilder, bara ett fåtal som jag har laggt in här. Men Läkare utan gränser, precis som alla andra hjälporginationer, försöker deras bästa att vårda mäniskor i nöd.

Kommentarer
Postat av: Eleonor

SV: Helt klart :)<3



Åh vilka bilder! alla bilder är hemska men den sista bilden fick mig att få ont i hjärtat. Jag vill bara adoptera allihopa av dom!

2010-01-27 @ 23:04:09
URL: http://www.peleonor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0