Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Sista Terminen!

Det är sista terminen på gymnasiet. Jag kan inte fatta det. Det är knappt 5 månader kvar i skolan, knappt 4 ens. Det är lite skrämmande faktiskt. Jag satt och kollade på lite universitet/högskolor och olika program igår. Det slog mig att jag inte har någon aning om vad jag vill göra! Jag ska läsa distans ett år samtidigt som jag ska jobba och tjäna pengar till min Australien-resa som jag planerar att göra hösten 2011. Men efter det har jag ingen aning om vad jag vill göra, vad jag vill bli.
Men innan studenten händer massa grejer. Projektarbetet ska göras klart, studentfesterna ska gås på (om man har pengar, vilket jag inte har haft innan), studentbalen(!), Nationella Proven och massa andra prov och plugg som ska göras klart. Tiden kommer flyga iväg. Terminen har bara börjat men när jag tänker på allt som ska göras känner jag stressen utvecklas inom mig. Det här känns inte bra, om jag blir stressad bara att tänka på det. Hur kommer det då se ut när saker och ting närmar sig ännu mer? Visst det kommer bli kul i många fall men ändå! Jag har gått i skolan i princip hela mitt liv och nu helt plötsligt har jag blivit "vuxen" och måste ut i världen och jobba. Eller plugga vidare vilket jag sedan länge bestämde mig för att inte göra efter studenten. Jag börjar nästan säga samma sak som mina vänner som kommer vara kvar på gymnasiet i ett eller två år till "Gå om ett år eller två så slipper vi sakna dig!". Jag brukar bara skaka mig av de kommentarerna men nu tilltalar de mig mer än någonsin! Men, saker och ting sker och när jag väl står där på studentdagen så kommer jag bara känna lättnaden sprida över mig. Gråta och skratta på samma gång.
(Haha, nu kan jag sticka. Pappa kommer alldeles strax. Tiden flög iväg när man väl visste vad man kunde skriva om. Men jag är inte klar i mina tankar om vad som händer efter gymnasiet ändå)

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Jag kommer sakna dig så in i norden när du tar studenten! och jag kommer troligtvis stortjuta på din student också. Men jag vet att vi kommer träffas och jag vill att du ska åka till Australien eftersom att du kommer få se världen på ett annat sätt. Men helt klart kommer jag att längta ihjäl mig! <3:)

2010-01-15 @ 17:51:08
URL: http://www.peleonor.wordpress.com
Postat av: Eleonor

SV: Haha så kan man också se på saken! självklart! vi ska ut och se världen! :D NY HERE WE GO! :D<33

2010-01-16 @ 21:23:40
URL: http://www.peleonor.wordpress.com
Postat av: Eleonor

SV: Helt klart gumman! :D<3

2010-01-18 @ 21:24:57
URL: http://www.peleonor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0