Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

(USA-09) Dag 11: Huston

”Huston we have a problem”, fast det var inget som inte gick att fixa på någon halvtimme-timme. Vi hade precis lämnar San Antonio och kommit fram till en mack där vi köpte dricka/snacks inför dagens bilåkande. Vi körde iväg och uppe på motorvägen några minuter senare small det till och bilen vinglade. Adam körde ut i kanten och sa åt oss att stanna i bilen. Vi såg hur det rykte, precis där jag och Anton satt (Anton satt precis framför mig)! Adam öppnade vår dörr och sa att vi hade fått punktering och att vi var tvungna att hoppa ur så han kunde byta. Detta var mitt på dagen, runt tolv-ett. Precis då när killarna (Adam, Jacob och Udo) var klara, någon halvtimme senare, stannade en polisman bakom och frågade om vi behövde hjälp. Men då vi redan var klara så åkte han iväg igen. Vi körde vidare och kom efter någon timme fram till Huston. Super varmt, men vad förväntar man sig när man är i USA mitt i sommaren? Vi fick välja att åka in till stan för att shoppa eller åka till Johnssons Space Centre. Jag och några till tyckte att ”shoppa kan vi göra senare” dvs vi åkte till Space Centret. Jag trodde det skulle vara roligt, men ärligt talat så fanns det inte så mycket att göra där. Det var mer för yngre barn.

Stekhetta tält väntade på oss efter kvällsmaten, men då det fanns väldigt många insekter så valde jag att sova i tältet i alla fall, feg som jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0