Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

(USA-09) Dag 9: Carlsbad Caverns

Trots att jag kände mig lite bättre jämfört med gårdagens förkylning så var den inte helt över. Efter att ha ätit frukost och rivit tälten så var vi ute på vägen igen, vi gjorde ett kort stopp i Roswell ”där de tydligen är Alien-besatta” (citat; direkt från min ”resdagbok”). Här skulle vi äta lunch, självklart blev det McDonnalds, jag kunde inte äta men de tvingade mig att köpa något så jag köpte en liten yoghurt som jag tryckte i mig. Tillbaka i bastu-vanen sov jag resten av vägen till Carlsbad Caverns där vårt nästa stopp skulle ske. Upp med tälten och sen iväg till National Parken. Vi fick gå ner i en av många grottor, här bodde fladdermöss. Man fick inte syn på någon och den lilla gången gick längre och längre ner i gruvan. Jag kan inte säga exakt hur långt ner, men några km i alla fall. Väl där nere tog vi hissen upp till huvudbyggnaden igen. Innan vi kom till grottorna så dog kameran och jag hade glömt extra batteriet i min stora resväska. Så bilder på dagen kom först efteråt, under stormen, men nu hoppar jag över något. Efter att ha kommit ut i huvudbyggnaden så åkte vi tillbaka till campingen för att äta lite innan vi stack tillbaka igen för att se fladdermössen lämna grottorna. Det är tydligen jätte coolt, synd bara att det började regna. De ställde in (?!) det hela när regnet började så det var bara att tacka och säga adjö och åka tillbaka till campingen igen. Någon timme senare var det som om himlen öppnat sig, det spöregnade och blixt och dunder hördes en liten bit bort. Men det tog bara ett par minuter innan ovädret var över oss. Det var kväll och vi skulle lägga oss inom en timme eller två. Sova i tält när det stormar?! Nej tack. De snälla ägarna kom och sa till oss att vi kunde bo i matsalen/spelsalen så, vi sprang ut och hämtade våra grejer i tälten medan blixtarna ven omkring och över oss. Riktigt läskigt var det. Vi satte på tv och de berättade om ovädret på vädret. En gång på tre år blir det oväder där – var det nån som sa. Det var i alla fall spännande att sova i en matsal tillsammans med alla andra den kvällen. Det blev mycket prat och hyssande innan vi alla kunde somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0