Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

För jag har tagit studenten, fy f*n vad jag är bra(!)

YesYesYesYesYesYes... Äntligen! Studenten och skolan och allt sånt ligger bakom mig. Jag kan fortfarande inte fatta det trotts att det nästan gått en vecka! Jag lever i nuet nu, inga läxor kvar, ingen mer skola. Inga mer betyg, inga fler deadlines! Hur härligt som helst.

Bilden här nedan är.. självklart jag. Nyklippt som jag är i kortkort frisyr och en söt vit klänning från MQ (haha, reklam ;) ) och skorna kommer från Deichmann. Hela studentveckan var hur vacker och fin som helst. På många olika sätt. Denna veckan är precis tvärtom, tycker synd om dom studenterna som går ut denna veckan.

I måndags, på studentveckan, för en vecka sedan så försvann min mobil. Någon som har stulit den så för er som inte blivit uppdaterade på fb och som har mitt nummer så ska jag säga det att ni kan inte nå mig på det nummret längre. Det är spärrat lika så min mobil. Ska skaffa ny så fort jag får ut pengar på försäkringen. Förhoppningsvis så hoppas jag på att det blir en Xperia X10 Mini. Blev lite förtjust i den igår när jag satt och kollade på en möjlig nybliven kamrat. Men får se hur det blir med det. Jag klarar inte av min tillfälliga vän, Nokia 1112. En snäll följeslagare men det är pappas mobil så jag kan inte ha den för evigt. Känns bra, nergraderad från en flashig Samsung Ultratuch till en Nokia 1112. Typ likadan som Nokia 3310. Men jag överlever ett litet tag till iaf :). Tror ingen vill sno den iaf ^^. Är det någon som tycker att Xperia X10 mini är en dålig mobil eller bara vill tips mig om någon annan bra mobil (helst liten och smidig) så tveka inte att skriv en kommentar. Jag tar tacksamt emot alla förslag fram till det att jag skaffar en mobil. Så ni har ca en - två veckor på er att fundera.

Dagen efter studenten tog Eleonor och jag tåget upp till Göteborg för att kolla på Green Day. En underbar dag utan ett moln på himmelen. Kom la dit vid halv 1 tiden och då var det redan ganska många där som köade. Skulle inte bli insläppta förrän vid 5 tiden, men det är ju alltid kul att komma dit tidigare så att man får en bra plats. Dock så försvann våra bra platser när Green Day dök upp på scenen för då ville alla långa killar ställa sig framför oss. Det var inte så skoj. Men annars var det sjukt roligt och häftigt att se Green Day live! Billie Joe är sjukt rolig med :) Tyvärr så var konserten slut någon halvtimme efter att sista tåget hem gått. Så vi var strandsatta på Göteborgs centralstation någon timme innan jag fick fatt på pappa och några till som var på väg hem från Kungälv. De kände att även om de redan hade en full bil, så kunde de inte lämna oss ensamna där att sova och vänta på ett tåg som kom vid 8-9 tiden morgonen därpå, så de svängde in till Göteborg och hämtade upp oss. Så vi som satt där bak fick knö och trängas och mysa tillsammans i någon timme innan vi var hemma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0