Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna

Jag sovde över hos Emma för några helger sedan då hon ändå skulle vara ensam hemma. Så vi hade hyrt 4 olika filmer. Ice Age 3 var en av dom. Oavsätt hur gammal eller ung du är. Se den. Rekomenderar den verkligen till alla :).

Manny, Sid, Ellie, Crash, Diego och Eddie är tillbaka i en ny Ice Age-film. Självklar fortsätter Scrat att jaga sin nöt. För att sedan dumpa den då han hittar Scratte, en flygekorre (stackars ekollon). Sid hittar tre ägg som han vill ta under sina vingar. Men när mamman ser att hennes ofödda ungar är försvunna ger hon sig ut på jakt och hittar ungarna levande och beskydda av Sid. Hon tar ungarna och Sid och försvinner. Manny, Ellie, Crash, Eddie och Diego går och letar efter honom och på deras färd i en helt ny värld får de med sig veteranen Buck.

Ännu en underbar film med den omaka flocken. Ellie får en unge som hon och Manny kallar för Kiwi. En rolig historia det där. Manny vill att Ellie ska säga till när ungen kommer. Det ska vara kort och lätt. Hon ska skrika "Kiwi". När det väl är dags skriker Ellie alla möjliga frukter hon kan komma att tänka på under pressen. Diego tror att hon vill ha en fruktsallad. Manny fattar ingenting heller men när den mesta "fruktchocken" lagt sig fattar han att det var det som var signalen om att hans unga skulle komma.

En fin, men sorlig, scen är när Scrat och Scratte har slutat fajta om ekollonet och inser att de är kära i varandra. Då ser man allt från ekollonets perspektiv. Under låten "You'll Never Find Another Love Like Mine" (med Lou Rawls) ser man Scratte och Scrat hålla på, så som nyförälskade brukar hålla på. De åker båt. Hoppar i träden. Pussar varandra och håller hand och mycket mera. Väligt passande med just den låten.


Kommentarer
Postat av: Eleonor

SV: Tack favoriten! jag ska gå om ettan, jag har missat så mycket, kastat bort så mycket av utbildningen att jag känner jag vill starta om på en ny kula och få en jävligt bra utbildning :)<3

2010-03-09 @ 11:58:52
URL: http://www.peleonor.wordpress.com
Postat av: Eleonor

SV: Haha ja det hade ju varit något;) haha nejdå, jag kommer ju sakna dig nu när jag inte går i skolan :( jag ska prata med Vera idag så vi kommer på vad jag ska syssla med :)<3

2010-03-09 @ 12:00:44
URL: http://www.peleonor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0