Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Min vän Charlotte

Jag sovde över hos Emma för några helger sedan då hon ändå skulle vara ensam hemma. Så vi hade hyrt 4 olika filmer. Min vän Charlotte var en av dom.

Jag trodde faktiskt att den skulle vara bättre, har velat se den ända sen den gick på reklam på tv för ett par årsedan. Men nu när jag har sett den, så blev jag besviken.

Som ni säkert vet så handlar filmen om en liten gris (Wilbur) och hans vänskap med en spindel (Charlotte) som hjälper Wilbur att inte bli julmat. Hon får en ide en natt när hon bygger sitt bo. Hon ska skriva olika, lätta, ord som beskriver Wilbur. Sagt och gjort, det gör hon och Wilbur blir känd. Fern, Wilburs "ägare", spelas av Dekota Fanning (som spelar Jane i New Moon).

Det ända roliga i filmen är de två skatorna eller kråkorna (eller vad det nu är för svarta fåglar x) ). De sitter där på en stolpe och försöker ta mod till sig att trotsa mannen på fältet för att få sin majs. De är dom som lyfter upp filmen till en rolig nivå, annars är den ganska tråkig.

Men vill ni se den så får ni göra det. Jag säger bara vad jag tyckte om den. Emma tyckte samma, men det spelar ingen roll bara för att vi tyckte så. Alla har olika smak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0