Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Sorgens dag

Trotts att solen skiner och man känner att nu är det vår så är det många som inte riktigt kan glädja sig åt att solen tittat fram och värmer. I natt/i morses så tog en flicka i vår skola självmord. Jag känner henne inte personligen så jag har inte varit ledsen dirket. Men visst, man blir ju chockad.

Nä jag har gått runt och varit nere av en annan grej jag. Min trogna kompis "Pontus" (som faktiskt är en tjej) lider. Hon är 8-9 år och bräker. Eller bräkte, rättade sagt. Just nu stönar hon bara. Hon lider den stackarn. Hennes slut är nära och jag hoppas för hennes skull att det blir snart. Hon bara ligger där och lyfter inte ens huvudet. Äter inte. Dricker inte. Bara ligger där och.. plågas. Det är hemskt att se henne så här.
Om inget händer till ikväll, och hon fortfarande ligger där och plågas.. så hoppas jag att pappa gör slut på plågandet. Det har bara blivit värre och värre de senate dagarna. Bilden nedan är från i vintras när Pontus var frisk och kry. (Och ja, det är ett får jag snackar om.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0