Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Vem släckte ljuset?

Jaha, vad har jag uppnått med dagen? Typ ingenting. Fick städat och pluggat lite medan vi hade strömavbrott - vilket varade i typ 3 timmar. Tydligen något som hade sprängt eller nått så hela Falkenberg var stömlösa under en tid (olika länge) under eftermiddagen. Toppen. Det får en verkligen att inse hur mycket man är beroende av elekriciteten. Då strömmen var borta och vi skulle ha mat på bordet så fick pappa hämta in Gasolspisen/Stormköket så vi slapp vara hungriga iaf :). Strax innan jag skulle sticka till kyrkan kom strömmen tillbaka och jag kunde äntligen sätta igång tvättmaskinen! Behöver verkligen tvätta, men det går inte utan ström x). Och när det väl är strömavbrott så får vi inte slösa på vattnet heller, för då kan de ta slut. Ibland suger det att ha eget vatten.

Vad har mer hänt idag? Träffade en gammal vän som jag inte sett på flera år. Grannen faktiskt. Haha, låter konstigt kanske att man inte sett sin granne på flera år. Kanske ljuger lite om jag säger att jag inte sett henne, för det har jag gjort.. jag har bara inte fått en chans att prata med henne eller komma i närheten av henne. Hon har alltid antigen suttit i en bil och åkt förbi mig eller tvärtom så jag har inte pratat med henne på flera år. Men det var härligt att snacka :).

På torsdag är det våffeldagen och redan idag tjuvåt jag en våffla. Gott :). På lördag är det Earth Hour igen. Klockan 20.30 - 21.30 stänger vi av strömmen allihopa(!). Ska jag iaf göra. Ska sätta igång den bärbara datorn, ladda den till max och sitta och kolla på film i mörkret. Precis som förra gången det var Earth Hour. Mysigt :).

Jo på tal om att det var strömavbrott tidigare. Den kan ha förstört routern. Kommer inte ut på nätet på min bärbara så jag sitter på min gamla som gärna vill starta om sig stup i kvarten. Väldigt irriterande. Men men, ska dra. Ha det super. Skola imorgon. Yey.
KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0