Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

(USA-09) Dag 12: New Orleans

Resan från Houston till New Orleans var händelselös. Jag sov mestadels och hoppade bara ur bilen när vi skulle äta lunch på Wendys.

Framme i New Orleans kom vi fram till det mest mysigaste motell jag någonsin sett "Olde Town Inn" hette det. Visserligen var det några kvarter bort från "the bad streets" som vi absolut inte fick gå till. Men det var inte heller lågt bort från själva centrum. Jag och alla tjejer (minus ledaren) i "min" grupp fick dela ett rum med tillhörande privat varanda. Okej, varandan tillhörde även de som bodde i rummet bredvid, men just då när vi var där så var det obebbot. Alla andra fick bo på "innergården". De fick dela rum två och två. Så ni kan anta att dom hade ganska små rum i jämförelse till oss tjejer.

Vi fick en eller två timmar på oss att byta om, vila, fräscha upp oss innan vi skulle träffas i lobbyn. I lobbyn fanns nog den bästa grodan ever (se bild nedan). När vi väl var samlade så gick vi iaf ner till stan och satte oss på en jätte mysig restaurang som hette "The Market Cafe". Fick nått jättegott och mättande där, men kommer inte alls ihåg vad det var för något. Som underhållning fanns en live-orkester som spelade jazz och blues. Utanför på gatan dansade ett bra tag en medelålderskvinna väldigt roligt. Sen kom några andra och dansade med. Det var kul att se :). Efter detta var det lite fri tid på stan. Antigen utforska den eller gå tillbaka till motellet. Vilket det senare gjorde jag och Udo. Jag behövde tvätta X).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0