Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

(USA-09) Dag 13: New Orleans

Visste ni det att alligatorer äter marsmellows? Det gör dom faktiskt. Har bildbevis på det om ni inte tror mig. Men det är inget jag laddar upp här idag.

Dagen inleddes med att vi åkte ner till svampmakerna och fick oss en tour där. I en timme och 45 minuter satt vi i en båt och letade alligatorer och andra djur som lever där. Såg en sköldpadda, någon blå fågel som jag inte minns namnet på och en massa läskiga och stora (! typ lite större än en långben) spindlar som inte ville dö om man trampade på dom. Men i alla fall. Man såg all förödelse efter stormen Katrina -07. Urs, ett så fint område så totalt förstört.

Efter detta åkte vi tillbaka till motellet och slappade i solen. Jag, Anna och Nellie låg ute på varandan och solade.. fram till det att solen gick i moln och det började regna. Efter regnet försvunnit ca två timmar senare så stack vi tre + Emmie och killarna ut och åt pizza. Efter detta så fortsatte jag, Anna, Nellie och Udo att gå på stan medan resten stack tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0