Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Sommar och sol, det är vinter i fjällen ?

Härlig onsdag måste jag säga. Bilen är tvättad. Har snackat med en kompis som ska göra min balfrisyr och vi ska testa att göra den nästa vecka. Jag har fått bytt kavalje till balen - och mina vänner jag skulle gått med blev inte ledsna :) (så nu Eleonor kan du vara lugn. Du ska få se de personer du vill se tsm på röda mattan). Vad har jag mer uppnått med dagen? Inte så mycket faktiskt. Jo i morse hade jag ju prov. Tror det gick skit faktiskt. Hade inte pluggat ett skit till det, fast tekniskt sett har jag det. Det var ett prov som sammanfattade allt vi har haft i den kursen.

Det är så jävla härligt när kurserna slutar. Man slutar har inte lika många lektioner då. Man får förhoppningsvis gå hem tidigare/börja senare om dagarna. Finns inget bättre. Man har tid för annat.

Var på en föreläsning som någon som hette Mats *något* som föreläste om Hare Kischna (stavning :S?). Det var inte så jätteintressant. Men han sa några kloka grejer. Så nu vet jag varför (enligt Hare Kischna) det händer som det händer (om lite olika grejer som hänt i mitt liv). Nu slipper jag ha dåligt samvete för det :).

Imorgon blir det inga prov. Men en det blir en sovmorgon :D Börjar tjugo i elva istället fem över nio. Härligt måste jag säga. Sen ska ju jag för en gång skull jobba på rörlig bilden. Jag och Louise ska dra oss ner till Skrea Strand och filma massa tok så förhoppningsvis slipper både hon och jag sitta arbetslösa de närmsta rörligbild timmarna. Problmet nu är bara att få en ledig dator. Vi har fyra datorer på typ 14 pers! Känns liiiite för lite x). Men vi kan nog köra bort någon (a). Men det fixar vi på fredag. Efter det ska jag gymma med Cecilia. Ska försöka vara taggad denna gången. Har inte varit det de senaste gångerna. Men nu jädrar!

Jag vet inte om ni oxå har märkt det. Men gick inte april-månad väldigt fort? Det är maj nu. Om två veckor exakt blir det Liseberg som gäller. Om tre veckor och två dagar är det balen. Om tre veckor och sex dagar är det studentdagen! Och däremellan ska skjukt mkt annat in och som ska hinnas med. Ojoj. Hoppas inte maj är lika kort som april!

Förresten, innan jag publicerar detta vill jag bara berätta om titeln. Jag går runt och sjunger på den raden. Varför gör jag det? Det finns la ingen låt som går så? Jag blandar nog bara som vanligt ihop några olika texter för jag vet att melodin kommer från markoolios låt "sommar och sol". Kanske är den jag tänker på, samtidigt som jag tänkter på hans "vi drar till fjällen". Jag har ingen aning. Det kanske finns någon annan förklaring på det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0