Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

(USA-09) Dag 17: Washington DC

För en gångs skull kom vi iväg i tid. Efter fem timmars bussresa kom vi fram till Amerikas huvudstad. Vi parkerade nära Washinton Monument, därifrån gick vi till Abraham Lincon och hälsade på honom, därifrån till Vita Huset. På väg till Vita huset passerade vi både Viatnamkrigets minnesplats och Andra världskrigets minnesplats. Alla namn på deltagande soltater stod uppskrivna på rader av spglande stenar. Ganska sorgligt faktiskt då man ibland gick förbi någonstans där någon lagt ut hjärtan och ljus bredvid.

Innan vi var klara i stan ville Adam visa oss Washintons stadium. Vi märkte att det var någon match på gång så vi frågade vad det var för match och vem det var som spelade. Det var inget mindre än sporten Baseball, Washington Nationals mötte Florida Marlins. Vi köpte varsin biljett och gick in för att kolla. Tråkigt nog så satt vi ganska högt upp, nästan högst upp faktiskt. Men efter ett tag hade Adam hittat ett par lediga platser längre ner, närmare planen, som vi kunde sätta oss på och fortsätta se matchen och först då blev det mkt roligare och intressantare att kolla. Tyvärr dog min kamera innan vi kom närmare plan, men har några bilder från då vi satt nästan högst upp, en av dom kan du se här nedan.

När matchen var slut åkte vi till campingen och satte upp tälten och åt makaroner och köttbullar :).
Måste bara tillägga, medan vi var på matchen så fick den andra gruppen kolla på bio. Funny People. Vad vill ni helst när ni är i Amerika? Kolla på en livematch i baseball eller kolla på bio? ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0