Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

(USA-09) Dag 19: New York

Denna morgonen var nog en av de jobbigaste hittils måste jag säga! Vi var tvugna att städa ur vanen och alla tälten från all damm och skit som kommit in under våran resa. När detta var klart satt vi ett par timmar i bilen innan vi kom till The Big Apple! En underbar stad som jag bara måste tillbaka till många gånger till! Men jag skulle nog aldrig vilja bo där.. tror jag.

Vi checkade iaf in på "Brodway Hostel & Hotel", som ligger i Upper West Side. Efter någon timmes uppfräshining på rummen (delade rum med alla tjejer i gruppen) så skulle vi ta oss an the big city. Utforka på egen hand i ett par timmar. Jag har nog inte slösat så här mycket pengar som jag slösat två dagar i New York som på hela resan! Här fanns allt jag ville ha, och ändå fick jag inte se allt :(. Från Hotellet åkte vi till Times Square, självklart! Där fick vi vandra runt innan vi skulle samlas för att åka till China Town. Genom China Town gick vi, China Town såg inte riktigt ut som jag hade föreställt mig måste jag säga, och efter ett tag kom vi till Litle Italy, där vi hittade en mysig restaurang där vi satte oss ner för att äta. Väldigt god mat måste jag säga! Efter att ha ätit klart och betalat splittrades vi igen. Några (där blandannat jag) åkte tillbaka till Times Square för att se den berömda platsen i mörker. Sedan var det till att åka direkt till hotellet för att nana i en vanlig säng.


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Fy fan vad vackert.

Om jag fick åka vart som helst i USA så blir det fan New York.

Kärlek

2010-10-24 @ 17:21:03
URL: http://www.eleonorsl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0