Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dag trettiosju: Mitt hem

Mitt hem är ett blått trähus med vita husknuter. Två våningar. 7 rum exl. 2 badrum, 2 kök och tre hallar. Av alla dessa rum så är det två rum, ett kök och en toalett som vi hyr ut till olika människor. För det mesta studerande på gymnasieskolan här i stan. Ca 4 km dit så det är ganska så perfekt.

Genom årets lopp så har huset/gården haft många djur. Vilda som tama. De tama har varit runt 30-tal får, tre katter (om man inte räknar med kattungar som grannens katt gått och fött i vår lada x-antal gånger), 10-tal kaniner och ett par sommrar har gården även haft en häst i hagen.

På baksidan - precis utanför köksfönstret står ett stort gammalt kastanjeträd vars kastanjer man har lekt mkt mer under åren. Förutom detta hus så har vi en verkstad (som jag tror har varit ett garage innan vi flytta hit), ett gammalt stall som är plats för en massa skräp och sadelkammaren där inne har blivit ett växtrum. Ett tält har vi med, ett stort tält, eller aa det är inget tält längre. Stormen Gudrun blåste sönder det när den var här och härjade. Nu är det ett plåtskjul ist, lika stort. Där förvarar vi lite större "maskiner" - även några vänner till oss har förvarat sina grejer där under vintern. Sen har vi ett littet växthus där jag brukar ta vindruvor på hösten, sen har vi ett skjul som mer ser ut som ett ruckel och sist men inte minst finns en liten länga där det finns tre olika sorters "rum". Första rummet har jag ingen aning om vad som finns i. Aldrig öppnat det. Mitten rummet har varit ett skydd för fåren, katten har sovit där, grannens katt har fött ungar där och på vintern bor även igelkotten där. Tredje dörren finns det ved. En massa ved.

Vad mer ska man säga? Finns inte så mkt mer ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0