Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dag trettiotre: Barndomsminne

Jag har många barndomsminnen! Vem har inte det? Men ett minne som står mig närmare än alla andra (om man kan säga så :S) är den gången när jag och min familj var på Rodhus, Grekland. Jag var fyra-fem år. Vi hade varit där i 2-3 dagar och var ute på äventyr på en fästning (eller liknande) och tog bussen tillbaka till hotellet.

Dom har ju vänster trafik där nere (eller hade iaf, jag vet inte om dom har det nu). Och jag och min bror tävlade om vem som kom ut ur bussen först. Liten och ivrig som jag var tittade mig inte för när jag hoppade av bussen för att springa till andra sidan där trottoaren fanns - ca 3 meter bort. Jag landade på en bils motorhuv som kom i motsatt riktning och rullade över bilen och landade på marken.

I bilen fanns det två killar i 20-30 år åldern som tog tag i pappa och mig och "slängde" in oss i bilens baksäte och åkte snabbt till när maste sjukhus där jag blev röntgad. Fick ligga på en bänk och kolla in i ett papper som pappa höll upp en bit ifrån mig. Efter en stund kom även mamma och brorsan till sjukhuset - då de fick ta en taxi.

Förutom massa blåmärken så hade jag inga brutna ben eller någon allvarlig hjärnskakning. Var dock tvungen att bli väckt var och varannan timme i tre dagar för att se till så att jag inte skulle bli medvetslös eller nått sånt.

Men trotts denna olyckshändelse så hade jag en trevlig tid nere i Grekland. Jag vill gärna tro att jag hade ängla vakt vid min sida den dagen.

Kommentarer
Postat av: MJ

<3

2011-02-02 @ 16:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0