Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

The Blind Side


Kollade nyss på en film. The Blind Side som jag tycker att alla ska se. Den är hur bra som helst.
Det handlar om en svart pojke som är "föräldrarlös" och hemlös. ("föräldrarlös" = han har en mamma men hon har inte vårdnaden om honom). En dag kör en vit kvinna och hennes familj förbi honom en regnig kväll när han är på väg mot skolans gymnasiksal för att få värme och skydd för natten. Kvinnan tycker synd om honom och ber sin man som kör bilen att stanna.

Hon tar in honom under hans vingar och ... ja ni får helt enkelt titta själv. Det är ingen direkt snyftare men ögonen fylldes med tårar! Det kan jag ärligt säga. Och så kanske jag ska tillägga att det är en sann historia?!

Tyvärr kan jag inte få in trailern här då det krånglar. Men tryck på länken nedan så kommer ni till youtube och the blind side trailer :)
http://www.youtube.com/watch?v=zg5zmfYXEE0&feature=fvst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0