Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dag elva: Mina syskon

Jag har inga riktiga syskon. Jag har en halvbror. Vi har samma mamma, men inte samma pappa. Han är 25; 6 år äldre än vad jag är. Vi har haft våra stunder. Vi har bråkat och skrattat och busat ihop under vår uppväxt. Han bodde hemma hos mig, mamma och pappa när han gick i gundskolan. När han skulle börja på gymnasiet flyttade han hem till sin pappa, som bor ungefär ? km bort från mig (fågelvägen).

Det var han som först fick mig att börja dansa. Jag vet inte om han drog med mig för att ha sällskap, umgås med lillsyrran eller något annat. Men jag är glad att han drog med mig vilket fall som, för dansen (bugg) har gjort så att jag träffat nya personer.. träffar nya personer varje gång (kanske man ska säga).

Min bror, han är murare och har precis flyttat hem igen efter en galen tripp upp mot Växjö där han skulle flytta ihop med sin då 6 månader gamla flickvän. Men det sket sig så han gjorde slut och flytta hem igen. Ett klokt val tycker jag. Kanske man får se mer av honom?

Jag vet att jag ofta säger att jag hatar honom, att han irriterar mig osv. men det är det en bror ska göra. Jag älskar honom även om jag säger tvärtom. Han finns alltid till hands om man vill prata.

Vi är lika, det har många sagt. Men det enda jag kan se som är likt, det är hårfärgen, våra naturliga hårfäger var identiska. Men det är dom inte nu när båda har färgat det ^^.

Vad mer kan jag berätta om min bror?
Namn: Olof
Nått mer? Nä inte vad jag kan komma på just nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0