Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dag nio: Min tro

Wow, vad har jag för tro? Jag har försökt leta upp en uppgift från skolan där man skulle beskriva sin tro, berätta om den och allt sånt. Tänkte att det skulle kunna vara bra att skriva några bitar från den här. Men jag har slarvat bort pappret. Så jag får skriva om "allt" igen.

Jag tror varken på Gud eller på Djävulen/Satan. Jag tror inte på Allah, Buddah eller någon annan form av Gud heller. Men jag accepterar att andra tror på honom och att vissa sätter Gud i centrum i sina liv. Alla tror vi på olika saker. Jag tror på andar. Inga sådana andar som finns med i ande-serier - där dom söker efter andar som kan ha orsakat oförklariga och mystiska saker som har hänt i hemmet. Nej absoult inga sådana andar.

Dom andarna jag tror på är dom vi kännt medan de levt. Dom flyter runt över oss och kollar så att vi mår bra. Tittar till oss. Vakar över oss. Liknande så som många ser att Änglar är. Men jag tror inte på Änglar heller, jag har bara bytt bort Änglar mot Andar - annars är dom ganska så lika i sig.

Anledningen till detta är att jag ibland känner att någon tittar på mig när jag ska lägga mig för att sova, när jag kollar på tv m.m.

Vad mer kan jag berätta om min tro? Fast, det är ingen tro egentligen. Jag kallar inte det för någon tro iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0