Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dag tjugofem: Mina rädslor

Jag verkligen hatar små insekter, så som spindar och nattfjärilar och dom där gröna flugorna.. vet inte vad dom heter men dom är inget vidare heller. Gräshoppor är ganska äkliga dom med.

Nått som jag verkligen har fobi för - oftast. Det är utrymmerna under soffor, trappor, sängar m.m. allt där det finns en lite större springa så att någon möjligtvis kan få plats där. Jag tror att det är någon som ska komma ut och ta tag i mina fötter/armar eller vad det nu är som kan vara nära den här springan och blir då rädd och sitter tätt ihop med armar och ben och fortsätter göra det jag håller på med. Vissa dagar tänker jag inte på det alls, mest under dagen, när natten kommer så kommer tanken oxå krypande fram. Och allt detta pga en scen i en film som jag såg för ett par årsedan. The Tale of Two Sisters heter den och det är en Sydkoreansk skräckfilm. En bra historia, måste jag säga - men den där scenen. När styvmordern böjer sig ner för att ta upp något som ligger på golvet vid diskhon, då någon griper tag i hennes händer... fy fasen. Jag brukar inte vara en sån som blir rädd för sådana saker, men just detta har fastnat på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0