Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dag tjugofyra: En första

Vaddå en första? Ska jag hitta på "en första" själv här? Hm, det blir svårt.

En (sin) första CD-skiva kanske? Ja det får det bli.

Jag och pappa var på Sjönevadsmarknad 1998 (har vart där fler gånger än bara då - men det här året var speciellt) och jag hittade en skiva som jag ville ha, som jag hade hört några gånger tidigare någonstans. Pappa sa att han kunde köpa den om jag kunde vänta till min födelsedag (som skulle vara en månad senare) till att få den. Visst. Kör på sa jag.

Vi glömde bort skivan det året. xD. Jag hittade skivan i pappas skåp något år senare och sa att det var min och så fick jag äntligen lyssna på den.

Så var det jag fick min första skiva - Hanson - 3 Car Garage - och jag minns att första låten på den skivan tyckte jag vär läskig så jag hoppade gärna över den låten.. innan jag blev stor nog att faktiskt våga lyssna på den (typ två år senare xD)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0