Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Läraryrket är bra!

Jag förstår inte varför alla ska tracka ner på läraryrket. Varför det står längst ner i yrkeskedjan. Visst de kanske får dålig lön, men de är helt vanliga människor som vill lära ut saker till andra. Dela med sig av sin kunskap. Det gör man inte på samma sätt om man är t.ex. politiker.

Var det inte en lärare som lärde dig räkna, läsa, skriva? Var det inte en lärare som lärde dig ca. 60-70% av vad du kan idag? Säg mig vem det var om det inte var din lärare.

Lärarna finns där för en om man är villig att lära sig, även om man inte är det men sen är det upp till dig om du vill ta in det som din lärare säger eller inte.

Jag är iaf glad för mina lärare, jag gillar dom även om dom har gett mig massa läxor och skit. Det är skolan jag hatade i slutet men jag slutade aldrig att gilla mina lärare.

(har velat skriva detta länge, och mkt mer än så, men har glömt logga in här och skriva eller så har jag bar inte haft tid. så det som jag ville få fram är framme iaf)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0