Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Semester

Min semestervecka är snart över. Börjar jobba igen på måndag. Ska bli skönt. Jag har hunnit med en hel del. Som i tisdags så kollade jag och Jocke på en lägenhet nere i stan. Fin liten tvåa nära mitt jobb.

Onsdagen spenderades i Helsingborg tillsammans med min mamma där vi gick runt och shoppade, kollade in det gamla slottet och utsikten därifrån. Åt både lunch och fika på Ebbas fik. Något som jag rekommenderar er till att göra när ni är där nästa gång. Fin mysigt cafe i 60-tals USA stil. Mätt blev man verkligen!

I torsdags var vi i Hörby på marknad. Inhandlade endast en påse Mexicanos. Kvällen spenderades vid hamnen där det spelades musik "Goodbye Sun" hette föreställningen eller nått i den stilen iaf. Fick även då besked om att jag och Jocke fick lägenheten! Och jag som hade gått runt hela dagen och bara väntat på att få ett mail från min nu nya fastighetsägare. Till slut vid nio fick jag det.

I går, fredag, spenderade jag och mamma några timmar i släktarkivet i Lund. Hittade några av mina avlägsna släktingar, spännande. Åkte därifrån själv vidare mot Ängelholm där Harrysson (cecilia) mötte upp mig och vi hade en mycket god lunch/fika stund på espresso house. Vi hade mycket att prata om!

Idag har det varit ganska lugnt. Fick skrivit kontrakt till lägenheten, och flyttat på en säng.

Imorgon blir det kalas för min yngsta kusin som inte var hemma på sin födelsedag som var i April. Mer än att fira henne blir det nog inte.

Nu blir det att ta en cider här i min ensamhet för att fira att man är nybliven ägare till en egen lägenhet. Snart får man la börja packa ner det lilla man har med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0