Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Emporia

Ja det blev en spännande dag. En lugn morgon hade jag fram till två då jag och mammas kompis Leif tog oss till Emporia (mamma hängde inte med då hon skulle jobba). Vi gick la där i två-tre timmar innan vi sa att vi ger upp för allt folk. Man orkade knappt in i butikerna för det var så mkt. Vi bestämde oss att ta oss en kopp kaffe å sedan gå. Medan vi går å letar upp Espresso House så börjar det tuta ganska högt i gallerian. Först trodde jag det var ett larm till en av butikerna som gått på. Men helt plötsligt meddelar en manlig röst att alla ska bege sig till närmaste utgång för det hade börjat brinna.

Jag har ingen aning om var det började brinna någonstans men efter många minuter å trängsel kom man ut. Så klart var det kaos på vägen utanför för alla korsade den samtidigt som bilar och bussar skulle försöka ta sig hem. Galet var det.
Men jag kom hem till mammas lägenhet tillslut å efter en liten stund åkte jag tillbaka till samma ställe för att ta tåget hem till mig. Och då var det lugnt på gatorna igen.
Ja å nu har jag precis kommit hem. Skönt att stiga in i värmen bprt från kylan som smugit sig på.


Utrymningen från Emporia.


Emporia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0