Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

R.I.P. Michael Clarke Duncan

Ja, jag vet att jag är en månad försen med att skriva ett inlägg om detta, men som jag skrev i förra inlägget - jag har inte haft internet på en månad heller.
 
Den 52 åriga akrtören/livvakten Micheal Clarke Duncan har avlidigt, En underbar skådespelare som man verkligen känner igen pga hans kroppsbyggnad och längd (196 cm lång).
 
Han var mest känd som den dödsdömde fången John Coffey som han spelade i filmen The Green Mile / Den Gröna Milen. Riktigt bra film för övrigt men ännu bättre med han som en av huvudrollaktörerna. Han spelade även Bear i filmen Armageddon som jag faktiskt inte sett ännu men som jag defenitivt ska se nu snart!
 
När Duncan inte spelade roller i olika filmer var han även livvakt åt bland annat Will Smith, Jamie Foxx och LL Cool J.
 
Han föddes i Chicago, Illinois, USA den 10 december 1957 och avled av en hjärtinfarkt i Los Angeles, Kalifornien, USA den 3 september 2012. Han träffade sin fästmö Omarosa Manigault 2010.
 
Michael Clarke Duncan 1957-2012.
 
Ducan som John Coffey i filmen The Green Mile.
Här tillsammans med David Morse (Brutus "Brutal" Howell) och Tom Hanks (Paul Edgecomb).
 
Michael Clarke Duncan tillsammans med sin fästmö Omarosa Manigault.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0