Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Nu och då

Idag har jag vikt och mått som följer...
 
Vikt: 84.1 kg

Mage: 102 cm
Rumpa: 114 cm
Lår: 67 cm
 

Långsiktigt mål:
Väga 65-70 kg (om man ska räkna med muskler)
Minska måtten i mage/rumpa/lår tills jag känner mig nöjd
Gå från strl 42 till 38
Bli starkare i armarna
Få bättre kondition
Bli mer uthålligare
 
Kortsiktigt mål (fram till 31 augusti):
Gå ner minst 5 kg
Minska några cm om mage/rumpa/lår
Bättre kondition

Så här ska jag göra för att försöka nå mina (kortsiktiga) mål
* Gå minst 10 000 steg/dag
Tio minuter hyfsat hård träning motsvaras av ca 1000 steg.
Då avses träning som gör att din andning ökar i takt och att din puls höjs.
Tio minuter hård träning motsvaras av 2000 steg,
med hård träning avses träning vid vilken du andas snabbt och svettas.
Källa; http://lepigen.se/stegraknare-lepigen
 
Köra 5:2 dieten
Banta 2 dagar i veckan, måndag och fredag.
(man får ata max 500 kcal/dag)
Äta normalt resterande 5 dagar.
(ca 2000 kcal/dag)
 
Inte inta onytigheter
... såsom godis, chips, läsk, saft
bakelser, snabbmat m.m.

Till hjälp att hålla koll på allt har jag laddat hem apparna:
(de tre förstnämda är kopplade till varandra)
MyFitnessPal
Runtstic
Pedometer
NTC (Nike training club)
The 5:2 diet coach

.. tror jag inte glömt något nu.
Jag ska försöka uppdatera varje dag vad jag har
fått gjort under dagen (mest för min egna skull)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0