Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

En framtid?

Wow. Jag blev lite chockad å lite kär på nytt i min sambo nyss.
Han kom in till mig i vardagsrummet å sa att när han får jobb efter utbildningen han går på nu så borde jag säga upp mig på ICA där jag sitter i kassan.
Jag tänkte typ 'vaddå säga upp mig?! jag vill inte vara arbetslös! Jag har ingen riktig utbildning för att kunna stå utan jobb. Jag är väldigt lyckligt lottad över att ens ha jobb i detta samhälle.'
Men så fortsatte han efter en liten paus. "För att du ska kunna få en utbildning via arbetsförmedlingen, eller kanske till och med om vi klarar av det en utbildning som vi själva kan betala för. För jag vill inte att du ska vara kvar på ICA hela ditt liv."

Där å då stirrade jag bara på honom en liten stund och försökte förstå vad han precis sagt. Jag? En riktig utbildning? En annan utbildning än den gymnasieutbildning jag redan har? Få chansen att göra nått jag vill göra?

Men vad vill jag göra igentligen? Killen har rätt, jag vill inte vara kvar på ica hela mitt liv även om det är ett skönt gäng jag jobbar med. Just ju är jag lite sugen på turism/rese-branchen. Reseledare för att vara lite mer exakt.. tror jag. Men det skulle betyda att vara hemifrån ett par månader i taget. Men sen är jag inte helt hundra heller på om det är det jag vill. Jag har inte riktigt funderat ut det än. Jag har nog inte riktigt vågat tror jag.

Nu kanske jag vågar släppa loss hjärnan å låta den å hjärtat besluta vad jag skulle vilja vara. Så jag kanske återkommer.. om typ nått år eller så kanske.. om vad jag känner å plannerar å kommit fram till. Man vill ju inte rusa fram i något sådant här ^^.

Ha de :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0