Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Lampor och köttbullar

Idag var pappa här och hjälpte oss att sätta upp alla lampor. Man vill ju inte mixtra med elen själv ^^.
Fick även upp sängen i sängramen då vi inte brytt oss om att sätta upp den för att en fläktlampa skulle upp ovanför sängen. Lite lättare att stå på en stege å inte på en ostadig säng när man håller på med en sån tung och ganska otymplig lampa.

Förutom att man har en underbar säng och mer ljus än man kunnat tänka sig så har jag gjort köttbullar till morgondagens middag/minijulbuffe.
I receptet stod det 15 st köttbullar så tänkte att jag kunde göra en dubbel sats. . det blev inte 30 som man skulle kunna tro, trots storlelarna på köttbullarna blev det lite över 100 st. Så antigen ljög receptet eller så var köttbullarna inte tillräckligt stora xD.
Det blev fortfarande köttfärs över så ställde mig och gjorde lite köttfärssås med spaghetti så det blev matlådor med :).

Effeltiv dag med andra ord! Här kommer en bild på en mistel jag å jocke fick tillsammans med en blomma i inflyttningspresent av pappa å hans tjej. Och så kommer bilder på köttbullarna ^^ (bara för att liksom)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0