Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Valborg

För många innebär valborg fest, fylla och spya. För de som tror på de så innebär valborg en tid då häxor flyger på sina kvastar under natten till höga berg där de gör hyss med djävulen själv - för att häxorna inte ska göra detta tänder de massa brasor för att skrämma bort häxorna med skratt, hojt och eld.
Men för mig betyder valborg något helt annat!
För mig betyder valborg kärlek.
 
Jag träffade min kille, sambo, bästa vän och livskamrat personligen just på denna dag för 4 år sedan. 
Jag skriver personligen av den anledning att vi suttit i samma klassrum, på vardera sida salen, 2 timmar i veckan under samma läsår. Men vi pratade aldrig med varandra. Jag hade vetat vem han var för min barndomskompis hade pekat i skolkatalogen och sagt att det var hennes bror och jag kände igen honom från lektionen.
 
Jag kommer ihåg den dagen som om det vore förra veckan.
Valborg inträffade på en fredag detta året (2010).
Jag och min klass hade varit i malmö på klassresa några dagar och kom tillbaka på fredagen.
Min barndomskompis, vi kan kalla henne för "E", ville festa med mig en bit utanför stan hos sin ena halvbror.
Jag kom fram med bussen runt sju-tiden om jag minns rätt. E mötte upp mig vid hållplatsen och vi gick till en av hennes halvbröder men vi stannade inte där länge för sällskapet stack vidare till nästa halvbror.
Väl inne i hans rum tittade han på mig och fråga om det var jag som gick i den där klassen, och han sa att han trodde att jag var värsta plugghästen men att när jag satt där drickandes på en x-ide så sprack den illusionen.
Mycket hände den kvällen, skoj hade vi alla. Till slut var det bara jag, E, Jocke och en till kvar.
Jag skulle jobba dagen efter (lördag), E skulle sova hos mig och sista bussen givck 01.20. Killarna följde oss till hållplatsen och där frågade Jocke mig om han fick pussa mig.
Haha, det var ganska kul.. för det var 3 killar på denna festen som stötte på mig, men det var bara en som våga ta steget.
Och där påbörjade vi vårt förhållande.
 
Vi blev inte tillsammans denna dagen, vi vet inte riktigt när vi blev tillsammans. Men vi säger att det var just denna dagen då det är lättare att komma ihåg och det var då vi träffades för första gången.
Ända sedan denna dagen har jag levt bland molnen.
 
Jag vet inte hur livet skulle bli utan dig - troligtvis trist och tomt.
Du är den bästa!
Jag älskar dig Joakim Persson!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0