Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Diskmaskin

I förra veckan beställde jag och killen en diskmaskin. Dels för att vi är lata och inte orkar diska så ofta och sen för att våran diskho är inte den största. Man får lägga tallrikar och dyligt lite på sniskan för att så mycket som möjligt ska få plats. Men för att kunna fylla hela vårt diskställ måste man ändå tappa upp nytt vatten 3-4 ggr innan man är klar.

Så igår och idag har pappa varit här ogh hjälpt till att göra iorning hålet där diskmaskinen ska stå. Allt ska vara klart tills den kommer tillsammans med en eller två killar som ska bära upp och installera den åt oss.

Och medan han ändå är i farten så gör han annat som vi inte bett han fixa men som han tycker ska fixas. Mest smågrejer såklart. Men medan han håller på med detta så sitter jag och mumsar i mig hallon och blåbär. Jobbet börjar om två timmar så får ta och göra mig iordning till det snart med.



Min älskade hårt arbetande pensionär till pappa <3 (han får bli anonym i detta fallet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0