Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

New Year. New Life.

Första dagen på det nyra året. År 2014. Detta året ska jag försöka träna mera. Även fundera ut vad jag skulle vilja utbilda mig till då jag ska börja plugga när min kille får en fast anställning någonstans. Men vet inte ännu om det blir i år som jag börjar plugga eller om det blir nästa år. Fundera ska jag göra ändå!
 
Jag började ju med en lite mer seriös träning och viktnedgång den 1 augusti 2013. Min startvikt då var 84.1 kg. Jag hade 102 cm runt magen, 114 cm runt rumpa och 67 cm runt låret.
Idag 4 månader senare har jag helt andra värden. Men jag är långt ifrån mina långsiktiga mål!
Dock har det ju varit jul och nyår så de senaste tre veckorna har jag varit riktigt slapp på vad jag tänkt att stoppa i mig. Jag har inte brytt mig. Det kommer ju försvinna detta året. Så kanske har gått upp/blivit lite runare sen senaste invägningen (2 december). Men som sagt så skiter jag i det då det ändå har vart jul och nyår. Men ska ta tag i detta i år.
 
Idag ser mina värden ut som följande;
 
1 Augusti          (2 december)                       
Vikt: 77.1 kg      (+1.8 kg) - Visst jag har ätit en hel del onyttigheter i jul så jag hade inte förväntat mig att jag gått ner något denna månaden. Men på fyra månader så har jag ändå gått ner 7 kg. Hade kunnat gå ner mer men ca 2 kg i månaden är ganska lagom att gå ner. Man ska inte stressa.
                       
Mage: 97 cm      (+7 cm) - All choklad och övrig godis sätter sig gärna runt magen. Så det är bara till att sätta igång och träna magmusklerna detta året. Minskat 5 cm runt magen på fyra månader iaf :)              
Rumpa: 108 cm (+2 cm) - Godis och allt annat sätter sig även runt rumpan. Även här får jag se till att få in lite övningar när jag tränar. Under fyra månader lyckades jag minska med 6 cm runt rumpan!
Lår: 63 cm         (-1 cm) - Kan det vara för att jag fått gå mycket på jobbet den senaste veckan som jag kunde minska runt låren tro? Man får hoppas det. 4 cm runt låret har jag lyckats minska med under fyra månader iaf :) Sitter ju mest på jobbet så mycket träning och rörelser här blir det inte alltid.
 
Ska försöka hinna träna lite i veckan. Jag har några appar i telefonen som jag gärna övar med - och som man kan göra hemma så man slipper gå till gymmet varje dag. Men det är mest styrkeövningar så får gå till gymmet iaf för att få upp konditionen iaf - men även för att få komma ut ur lägenheten.
 
Som jag sa innan så har jag skitit i vad jag stoppat i mig, och när jag stoppat i mig något de senaste tre veckorna. Men nu ska jag försöka gå tillbaka till vad jag försökte lära mig innan december.
* Att inte äta/dricka onyttigheter annat än på lördagar och söndagar. Skulle jag inte vara sugen då så får jag vackert vänta till helgen efter.
* Jag ska försöka lasta på mera grönt på tallriken. Kanske inte varje dag då killen inte orkar göra/köpa sallad, men ett par gånger i veckan iaf ;)
* Jag ska försöka komma in i ett system där träningen är en del av vardagen. Helgerna är till för att slappa ;) Men ett av alla schema jag ska försöka hålla mig till kräver att jag måste göra lite även på helgen. Men det är ganska lätta övningar så det gör inte så mycket.
Det är en början iaf. Sen får resten komma när det kommer, det får flyta på helt enkelt. Jag hoppas att jag kommer klara det. Får ta en månad i taget helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0