Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

too early to eat

Urs vad jag inte gillar att öppna i butiken! Okej till att gå upp tidigt men inte klockan halv fem på morgonen! Jag kan inte äta så tidigt å när jag väl känner att jag kan det då är jag på jobbet och har ett par timmar innan frukost.

Butiken öppnar 7 på morgonen, jag ska vara där 10 minuter innan för att förbereda. Så för att få nått i mig så tvingar jag ner någon macka men det går segt kan jag säga. Längtar redan tillbaka till min säng, inte för att jag är trött, är faktiskt ganska pigg. Nä jag längtar tillbaka till sängen för att jag inte orkar gå till jobbet idag. Orkar inte öppna. Så jag hoppas dagen går fort :)

Oftast när jag ska öppna butiken - vilket är väldigt sällan för chefen vet att jag inte är en morgonperson - så ligger jag vaken till 2-4 på natten för att sedan somna in i en dålig sömn där jag vaknar till minsta rörelse och ljud för att sen gå upp halv 5. Brukar inte få så mycket sömn med andra ord -och det spelar ingen roll om jag lägger mig kl 8 eller 10- somnar ändå inte förrän vid 2-4 tiden. Men denna natten slmna jag nästan direkt när jag la mig å vakna bara en gång i natt samt 10 minuter innan klockan skulle ringa så känner mig ganska utsövd för en gång skull.

Kan jag säkert behöva då vi ska stå och sälja biobiljetter till barn som är med i en klubb vi har på jobbet. Man får hoppas att de flesta kommer efter att jag gått till en annan avdelning. Ska ju trotts allt bara öppna förbutiken/posten kl 7 och sen sätta mig i kassan halv 8 :) så man får hålla tummarna. Första gången jag ska öppna de nya dörrarna vi fått med. Ska bli spännande om jag la allt på minnet på min lilla snabbkurs jag fick igår. :)

Nähä, fortsätta trycka i mig macka å skölja ner med lite kaffe kanske :)
Ha en bra dag allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0