Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Tulpanenes snöiga dag.

Det har snöat precis hela dagen. Vet inte när det började men det hade säkert hållt på ett par timmar redan innan jag gick till jobbet i morse (vid halv sju tiden). (Fick jobba extra idag för er som läste mitt förra inlägg om att jag var ledig fre-sön). Och det har inte kommit lite snö heller!

Det är glashalt och kallt. Man vill helt enkelt bara vara inne och mysa. Tyvärr måste jag ut ändå lite då och då för jag tvättar idag med.

Synd att snön inte kunde komma för en månad sedan när man väl ville ha den. Nu har man nästan haft plusgrader och en svagt värmande sol några dagar så man hade nästan hoppats på att det blivit vår. Men icke sa nicke.

Men trotts vädret åkte jag ner till gågatan och köpte en vas samt lite tulpaner, för det är ju ändå tulpanens dag idag :)




Grannens stol som hon antagligen satt i då det var lite sol framme. Nu står den övergiven under snön.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0