Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Jessie

Tiden går betydligt mycket fortare med en hund i hushållet!
De här 2 veckorna som gått har bara flygit förbi.
Men det kanske inte är så konstigt med tanke på att jag för 3 veckorsedan bara satt framför tv/dator när jag var ledig, idag så går jag ut och underhåller hunden 90% av den tiden. Vilket jag tycker är så mycket skönare, att slippa dator och tv menar jag ^^.
 
Vem är denna hund som jag talar om undrar kanske ni?
Jo, det är "lilla" Jessie. En 7årig vit schäferhund.
Hur underbar och snäll som helst.
Hela huset (tre hushåll - oss inräknat) gillar henne och hon kan fritt gå runt i trädgården utan att hon smiter. Hon skäller bara om någon främmande person kommer in i huset, men hon lugnar sig efter att hon har fått hälsa lite.
Vi "fick" henne för att en av mina arbetskollegor ska splittras och ena ska snart börja pendla mellan skåne och halland för att jobba medan den andra jobbar för mycket för att kunna ta hand om en hund själv. Så då gick jag hem till min kille och sa "Du får inte säga nej, men ska vi skaffa hund?", och eftersom han inte fick säga nej så blev det att hon blev våran. Hämtade hem henne efter att jag varit på Rhodus - för snart exakt 2 veckor sedan (klockan 7 ungefär ikväll är det 2 veckor ;) ).
Och så mycket mer skratt man har fått under dessa 2 veckor. Ångrar inte för en sekund att vi tog över henne!
 
Anledningen till att vi tog just Jessie med är för att vi vill inte ha en valp. Vi vet igentligen inte så mycket om hundar, men vill väldigt gärna ha en. Så vi tyckte att det är dumt att börja med en valp - hellre ta en lite äldre hund som har lärt sig ett och annat - och sedan skaffa valp när man har några års erfarenhet. 
 
Vill ni se hur fin min lilla vovve är? Titta här nedanför då ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0