Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Jessies Lördagsäventyr

Idag har vår lilla Jessie vart hur duktig och underbar som helst.
Under middagstid var jag, killen och Jessie hemma hos min pappa och damsög/städade bilen. Undertiden som jag och killen gjorde det så sprang Jessie fritt omkring på den stora gården och stormtrivdes. Såg riktigt härligt ut att se.
Under eftermiddagen åkte jag, killen, Jessie och killens syrra å mamma till en liten marknad som hålls under helgen. Här strosa hon snällt omkrig även om det var andra hundar och nya dofter så var hon lugn och sansad hela tiden. Det klart att hon drog lite men som sagt nya dofter och omgivningar - klart man måste ha koll på allt innan man kan gå snällt bredvid husse och matte. Sen måste man alltid gå först i ledet. Det gå ju inte att gå bakom någon annan, det funkar ju så klart inte. Hehe, hon är rolig vår lilla vovve.
Under sena eftermiddagen/kvällen var samma gäng nere vid stranden/hundstranden och badade. Efter vad hennes förra ägare berättat trodde vi aldrig att Jessie skulle gå i vattnet. Tog kanske en halv minut av tveksamhet innan hon var i och lekte. Tog ytterligare en timme för att våga doppa hela sig själv (och inte bara till magen) och börja simma en bit. Hur underbart som helst att se att hon inte var rädd för havet längre. (Hennes förra ägare var vid havet med henne under mars månad för nått årsedan och kaste en boll i vattnet. Klart att Jessie dök i efter den men så kände hon hur kallt det var och har inte velat gå i sen dess).
 
Nu ligger hon utslagen på golvet bredvid mig och killen i datarummet. Underbart!
Bilden nedan är när hon är hemma hos pappa och livet leker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0