Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Födelsedag

Jaha, då var man ett år äldre idag än vad man var igår. Känns inte ens som om det är någon speciell dag. Jag har dokumenterat lite i bilder vad jag har gjort idag iaf och tänkte lägga ut det här. 
 
Idag på morgonen så började jag och Jessie med att ta en härlig promenad i den typiskt kyliga höstmorgonen. Efter det blev det dirket till jobbet där jag fick sitta på utbildning i kundbemötande i tre timmar. 
 
Efter utbildningen handlade jag och hämtade ut ett paket jag beställde i förra veckan som kom idag. Passade så bra att jag kallar det min födelsedagspresent till mig själv :). Ett par innegymskor och fodrade regnstövlar.
 
Jag ville överraska min kille med mat och fika. Problemet var att jag ville att han skulle laga mat till mig för en gångs skull. Så jag handla och fixa recept och när jag kom hem med allt fick han recept och ingredienser och så fick han göra sin egna överraskning och samtidigt göra nått gott till mig :). Tacopaj.
 
Jag köpte en bakbok med massa bakverk från Amerika. Jag passade på att göra denna "Raspberry Blondie" idag. En vit brownie kaka i princip. Super smaskig och lite lagom syrlig. Mums! (Lägger upp recept i annat inlägg lite senare)
 
Min far och hans sambo kom när de kände lukten av nybakat och lämna både rosor och en liten presentpåse innehållande ... 
Grissini, Solros och jungfruolivolja, Bruchetta (världens goaste å bästa krydda från Hjo) och sist men inte minst Äpplemust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0