Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

New Tattoo

Ja i måndags så var jag nere i Skåne och hälsade på min gamla arbetskamrat och Jessies förre ägare.
Hon har hittat en sån fantastiskt fin lägenhet och verkar trivas där. Verkligen glad för hennes skull.
 
Det var inte enbart för att träffa henne som jag åkte ner, utan även för att tattuera mig.
.. och jag blev hur nöjd som helst med den. Bättre än väntat.
 
Har ändå funderat på den i ca 3-4 år. Tanken från början var helt annorlunda än slutresultatet. 
 
Denna bild såg jag i en tattueringstidning för ca 3-4 årsedan. Tänkte att en sån vill jag ha men med en annan text. Så jag började fundera ut lite olika texter, mest någon rad ur en låttext.
Långt om länge.. kanske 2-3 år så hittade jag texten "fivehundred twentyfivethousand sixhandred minutes" från låten "Season of Love" med "Rent". Tänkte att det vill jag ha, men inte minuter så ändrade det till moments - för att man ska ta vara på varje minut i livet.
Efter ett tag fastnade jag för fjäder och fåglar och att det skulle bli motivet till den nya tattueringen tillsammans med texten jag redan bestämt mig göra. Efter kanske 1 år av samma fundering och tanke i huvet så bokade jag tid hos en tattuerare och gav henne lite fria tyglar till designen men berätta ändå hur jag tänkt mig.
Jag visste redan (nästan) från början att jag ville ha den någonstans på ena armen men att jag ville se slutresultatet först innan jag bestämde var på armen.
.. och såhär blev slutresultatet.. och som jag sa innan, jag är hur nöjd som helst.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0