Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Semester

Ja då var det min tur att ha semester. Fast denna sommaren har jag bara tagit ut en semestervecka.
Jag hade ju nästan två veckor strax innan midsommar då jag var i Italien.
Sen så ska jag och killen och Jessie till Tyskland under en weekend någon gång i sensommar/höst och då blir det att ta semester för att vi jobbar inte samma helger.
Sen vill mamma ut på en eller två veckor med mig i höst med så får se om och vart det blir. Inget planerat. Annars blir det bara strödagar lite här och där fram till nästa semesterperiod.
 
Jag börjar egentligen inte min semester förrän på måndag men har lång ledig helg innan så började i torsdags kväll.. eller jag skulle om jag inte hade fått feber under mitt jobbpass i onsdags. Så fick gå hem tre timmar tidigare och sjukskriva mig till dagen efter. Inte alls tråkigt. Kände mig krasslig redan innan jobbet men jag tänkte att jag skulle kämpa mig igenom. En vanlig förskylning dör man inte av, men så kom febern och jag kände att jag kunde inte koncentrera mig och det blev en del fel - som gick att rätta till i efterhand som tur va!
Men nu känner jag att det går åt rätt håll. Hostar bara som mest på morgonen och känner mig i övrig kry.
 
Jag ska, har jag bestämt, vara frisk på måndag iaf då jag själv ska ut på äventyr. Jag ska ner till Skåne till en gammal arbetskamrat och Jessies gammla ägare för att träffa henne och se hur hon har det där nere. Jag ska även passa på att tattuera mig hos en av hennes bekanta som har en studio där nere. Så ska bli spännande. Längtat ganska länge på detta så jag hoppas verkligen inte att min förkylning tar en oväntad sväng och blir sämre.
Återkommer med bild på den nya gadden när den är gjord. :)
 
Annars har jag inte planerat att göra så mycket mer på semestern. Förhoppningsvis blir det någon sväng till stranden med både hund och kille. Kanske en tur till Varberg och promenera där. Får ta dagarna som de kommer och planera därefter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0