Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

En kväll av skratt och romantik

Vilken helg!

I torsdags var det ju valborg, jag jobbade morgon och sluta 14.00 och killen jobbade natt och började ca 15.00. Valborg är även vår 5årsdag. Tyvärr fick vi inte se varandra så mycket den dagen men min kille hade ändå planerat nått under 1-2 maj så vi skulle ändå se varandra då så det gjorde inte så mycket.
 
Igår åkte jag och killen till okänt mål - för mig iaf, jag har inte fått reda på nått utom att det ska bli spa och att vi har dåliga sittplatser på något.
Det blev en tur till Göteborg och en övernattning på Gothia Tower Upper House. Våning 23. Underbar säng och underbar utsikt!
Någon timme efter incheckning så gick vi till spaavdelningen och badade bubbelpool, vanlig pool och bastade lite. De har en utomhuspool med glasgolv som vi testade med, väldigt häftigt faktiskt. I denna poolen så var det bubblor några minuter och stilla vatten några minuter.. kan säga att jag tyckte det var läskigare när bubblorna var på då man inte såg vart man skulle gå. Men det var verkligen en upplevelse!
Sen kom kvällen, killen tog mig till Scandinavium och det var först precis innan vi skulle gå in genom dörrarna som jag såg en affich på ett event som skulle ske samma kväll - men jag hann bara läsa "Eddie Izzards" så jag fatta ju fortfarande inte vad vi skulle titta på.
Det var standup for Göteborg med just Eddie Izzards (inte hört talas om innan men en av världens bästa komiker), Jonas Gardell, Magnus Betner och Henrik Schyffert. Mycket skratt blev det under ca 3 timmar. Satt nästan högst upp och långt bort (de dåliga sittplatserna till något)
När det var klart gick vi tillbaka till hotellet och uppe på rummet så tog killen fram en förlovningsring :) Bara en attrapp dock så ska till guldsmeden i början på veckan och prova ut till de riktiga.
 
Så även efter 5 år tillsammans så kan min kille fortfarande överraska.
Jag hade på känn att nu kommer han fråga, men så gick vi till scandinavium och jag trodde att jag trott fel men så kom frågan ändå. Bröllop vet jag att det inte kommer bli för han vill inte det men jag är helt med på det, jag har ju ändå fått en ring på fingret så jag är nöjd ;)
 
Låter bilderna tala för sig själva...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MJ

Jag hänger inte med - han vill inte gifta sig men förlovar sig med dig? Förlovade sambos livet ut typ då? ^^

Grattis :)

Svar: Vad är det för fel med att vara förlovade och aldrig gifta sig? Det är och blir allt vanligare nuförtiden. Förlovning är ändå ett steg längre att säga jag älskar dig och vill vara med dig. Bröllopet är ett påkostat sådant. Kommer inte ihåg exakt vad min man sagt om detta men det är vad jag känner och jag bryr mig som sagt inte om det blir av eller ej. Jag har bara velat ha ringar som visar upp vår relation och kärlek för andra... vilket förlovningsringar gör väldigt bra.
Tack :)
saarandersson

2015-05-03 @ 22:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0