Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Road trip I Sverige

Ja, vår Europa tripp gick ju i stöpet.
Morgonen efter vi kommit till Burger, Tyskland så försökte vi putta igång den själva på morgonen. Runt lunch gav vi upp och gick och handla sprit - haha - efter en liten paus fortsatte vi att försöka putta igång husbilen. Inte det lättaste när man bara är två personer som puttar och det är en ojämn parkering vi hamnat på. Vi fick helt enkelt snällt ta och fråga personalen på Fleegarden om de kunde hjälpa oss putta. Ut kommer 4 tyskar som startar den åt oss och vi kan tacksamt rulla hem igen - men vi tog inte färjan tillbaka för då var vi tvungna att putta igång den igen. Nej vi fick ta landsvägen in till Danmark och senare över Öresundsbron. Tog bara 2-3 timmar extra, men det var det värt!

Några dagar hemma fick det bli innan vi packade om lite i väskorna och begav oss ut på en ny resa, mindre rolig och inte lika entusiastiska, men ändå en resa. Man får se det på den positiva sidan - vi bor i Sverige som faktiskt är väldigt fint. Men det är inte lika exotiskt. Men vi har redan sett en hel del fina ställen!
Igår hamnade vi i Kalmar och idag har vi kört till Örebro, via Gränna där det såklart inhandlades lite polkagris :)

Imorgon får vi se vart vi hamnar, vi ska styra mot Stockholm iaf och om någon/några dagar ska vi vara vid höga kusten. Men vart vi sover vet vi inte än, vi tar dagen som den kommer helt enkelt :)
Spoiler; vi kanske tillochmed (om vi känner för det) även tar en tripp i Norge. Mer om det sen kanske :)

På bilen är Jessie vid en rastplats i Orrefors.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0