Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Tre år av glädje

Idag för 3 årsedan fick vi hem Jessie.
Har inte ångrat en enda minut med henne.
Jag minns det som igår.
Hon var livrädd för att gå upp för vår trappa då man kan se
igenom den så att säga. Inget hon var van vid, men efter
2-3 timmar av kämpande av att få upp henne hela vägen upp
kom de gamla ägarna och hjälpte till.
Då gick det galant och efter det är det inga problem what so ever
att varken gå upp eller ner för den.
 
Jag minns även den dagen det iprincip blev bestämt att vi skulle
ta över det "lilla" livet.
Jag och hennes dåvarande matte var arbetskamrater och 
på väg till en kurs när vi började prata om hur hennes (matten)
nya liv skulle se ut och vad som skulle ske med deras hund.
Kan säga som så att hon skulle skilja sig från sin man och ingen
av dom hade någon tid att ta hand om en hund på egen hand och 
skulle vara tvungna att lämna tillbaka hunden till uppfödaren eller
sälja henne vidare till någon annan.
Eftersom jag och min sambo sedan en tid tillbaka hade pratat
om att skaffa en hund, gärna en äldre som redan kunde kommandon m.m.
för att själva kunna lära oss lite av hunden. Ingen av oss hade ägt någon hund 
tidigare förutom något år innan då vi under två veckor tog hand om en 
liten golden retriver, därför ville vi inte skaffa någon valp till att börja med.
Jag smsade min sambo på kvällen
"En fråga. Du får inte säga nej, men ska vi skaffa hund?"
löd meddelandet.
Haha, ja ni kan ju gissa vad svaret blev då ;)
Cirka två-tre månader senare åkte vi och hämta den hund som vi 
så stolt kan kalla vår alldeles egna vakthund.
 
3 år av extra mycket skratt, sällskap och motion.
Många år till får man hoppas att man får.
 
Bilden nedan visar en trött hund efter massa bus och lek :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0