Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dag sjutton: Min favoritfödelsedag

Oj! Jag som knappt kommer ihåg mina födelsedagar.

Men en av mina favoritpresenter(!) kan jag nämna. Fick den året 2007 har jag för mig. Någon dag innan min riktiga födelsedag. Nissan, min underbara vän som jag berättade om på dag sju, hade hyss för sig och sa att jag skulle behöva ridhjälm, ridskor, ridkläder m.m. och att jag skulle vara hos henne klockan ett!

Jag kom till henne klockan ett med det hon sagt att jag skulle ha. Vi åkte iväg bort mot glommen/morup. Tänkte att nått med hästar måste det ju vara. Hade ingen tanke på att vi har en islandsridskola där. Vi svängde in på en gård och fick reda på att vi skulle till gården på andra sidan vägen för hon som Nissan hade anmält en ridtur i naturen på islandshästar var där.

Jag kunde knappt inte tro mina ögon/öron. Skulle jag få en ridtur? Hade inte ridit på typ ett år! Hade varit tvungen att sluta rida på ridskola och Nettis hade ju gått bort samma sommar vilket betydde att jag inte haft henne under sommaren (Nettis pratade jag om igår).

Vi började med att få varsin häst. Det var bara jag och Nissan som var anmälda till denna turen. Så det var en liten grupp. Vi fick varsin häst och fick skritta runt i en paddock bara för att ledaren skulle veta hur mycket vi kunde och för att värma upp hästarna.

Ut stack vi sedan. Ut i naturen. Hur härligt som helst att känna en hästs muskler mellan bena igen. Lite udda dock då jag inte är så van vid att ha långa stigbyglar, vilket vi skulle ha då vi skulle tölta och sånt med. Kul!

Tack Nissan. Även om äventyret inte var på min födelsedag så var det en födelsedagspresent som jag än idag minns!


Kommentarer
Postat av: Nissan

Åh va gullig du är! Det var en väldigt spännande dag faktiskt! :)

2011-07-06 @ 22:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0