Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Muffins

Jag blev sugen på att göra muffins, inte bakmuffins utan matmuffins.
Letade upp nått recept och kasta i lite olika ingredienser och in i ugnen for dom.
20 minuter senare var dom klara. Dock hann jag inte smaka dom just då för jag skulle
iväg till jobbet. Nu när jag kommit hem blir de en perfekt måltid tillsammans med lite 
överbliven sallad från helgen. 
 
Jag gjorde två olika sorter,
en med skinka, ost och tomat.
Den andra med basilika, fetaost och tomat.
Den sistnämnda sitter jag och smaskar i mig nu.
Oh så gott! Det kommer det bli fler av kan jag lova.
 
Allt som behövs är:
3 dl vetemjöl
1.5 dl grahamsmjöl
1 tsk salt
2 tsk bakpulver
2 ägg
0.5 dl olja
1.5 dl yoghurt/filmjölk
 
Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt övriga ingredienser och fyll 3/4 av muffinsformen.
Tryck i valfri fyllning till toppen och in i ugnen 200 grader i 20 minuter..
Lätt som en plätt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0