Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Hemmagjord müsli

Godmorgon alla pigga och glada.
Igårkväll ställde jag mig och gjode min egna müsli från en recept jag hittat på nätet någonstans.
Jag har låtit müslin ligga och torka nu i natt så jag la i de sista ingredienserna nu på morgonen och kan säga att den blev jättegod :).
Allt man behöver är:
150g Hasselnötter
3dl Naken havregryn eller fiberhavregryn
2dl Dinkelflingor eller havrgryn
2dl Hela linfrön
2dl Solrosfrön
2dl Pumpakärnor
0.5dl Rapsolja eller solrosolja
0.5dl Vatten
0.5dl Flytande honung eller ljus sirap
2dl Torkade blåbär, tranbär eller russin
150g Råchoklad 70%-100%

Bara att blanda ihop alla frön, nötter och kärnor.
Sen ska man blanda all vätska och droppa över müsli blandningen.
In i mitten av ugnen i 25-30 minuter. 175 grader. (Rör om lite under tiden så den inte bränns vid)
Låt stå under natten för att svalna och torka.
Blanda ner blåbär, tranbär eller russin och råchoklad. 
Voliá du har gjort din egna müsli.
Snabbt och enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0