Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Krämig Fiskgryta

Idag på menyn stod det fiskgryta.
Hittade receptet på ica.se häromdagen och blev sugen på att testa.
Hur gott som helst så det måste jag få dela med mig av.
 
900 g fast potatisar          1 fiskbuljongstärning
2 morötter          1 dl mjölk
1/2 purjolök          1 röd paprika
1 msk majsstärkelse          4 portionsbitar lax (á 125g)
1 1/2 dl vispgrädde          1/2 ask färsk gräslök (á 20g)
3 dl vatten          cayennepeppar
1 msk olja          salt

Tina laxen (om fryst används).
Skala och koka potatisen.
Skala och skiva morötterna. Ansa, dela och skiva purjolöken.
Fräs grönsakerna i oljan i en stor kastrull.
Blanda majsstärkelsen med grädden och rör ner tillsammans med vatten, smulad buljongtärning och mjölk. Låt koka upp under omrörning.
Dela, kärna ur och tärna paprikan. Vänd ner den i grytan eller servera kall vid sidan av.
Skär laxen i ca 2 x 2 cm stora bitar.
Tillsätt fisken i grytan och låt sjuda ca 3 minuter. Smaka av med salt och cayennepeppar.
Hacka gräslöken.
Servera grytan med potatis och gräslök.
Smaklig måltid :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0